jump to navigation

Dank u, SPOETNIK! mei 15, 2008

Posted by ubabert in SPOETNIK.
Tags: ,
trackback

Dank u, SPOETNIK, dank jullie Alice, Olga & Pascal voor:

  • vier emailadressen i.p.v. drie ;-(
  • deze veertien weken durende onderdompeling in de wondere wereld van web 2.0
  • het virtueel collega’s leren kennen die anders volslagen onbekenden zouden zijn gebleven
  • het stimuleren van onvermoede kanten van vele collega’s
  • en, ik kan er niet omheen, de kennismaking met daadwerkelijk bloggen

Dank ook aan al die lezers van Verbouwblog. Jullie hebben er gezamenlijk voor gezorgd dat ik het na twee weken al niet meer aandurfde om te stoppen. En jullie zijn blijven lezen, dus Verbouwblog vervulde wel degelijk een functie, naast platform te zijn voor mijn ervaringen met de wekelijkse opdrachten. Ik heb de smaak dan ook te pakken gekregen en ben inmiddels op een andere plek opnieuw gestart. Dit is het echte einde van Verbouwblog; ik hoop dat veel lezers bij Een beetje adjunct de draad weer zullen oppakken. Tot ziens!

 

P.S.1 omdat ik het toch niet laten kan, hier nog wat laatste statistieken:

  • aantal raadplegingen Verbouwblog t/m 14 mei 2008: 5056
  • beste dag: 26 maart met 286 raadplegingen
  • slechtste dag: 16 februari en 3 mei met 1 (slechts één) raadpleging
  • gemiddeld aantal raadplegingen per dag: in februari 41, in maart 73, in april 56 en tot nu toe in mei slechts 10
  • totaal aantal berichten: 86
  • aantal gebruikte categorieën: 2
  • aantal gebruikte tags: 101
  • best geraadpleegde bericht: Over mijzelf, nl. 163 maal
  • slechtst geraadpleegde bericht: Dinsdag 19 februari, nl. 1 maal
  • best gelezen Blogperikelen: 12 (111x), 17 (82x) en 30 (50x)
  • best gelezen verbouw- en andere bijdragen: Vacaturemelding (89x), Maandag 31 maart (55x) en Tegeltjeswijsheid (50x)

P.S.2 en nu maar in spanning afwachten tot 23 mei: de grote verloting. Het SPOETNIK-team heeft meerdere malen uitgelegd waarom voor een dergelijke verloting is gekozen. Een grassroots movement heeft zich nog kort over de toekenning door alle deelnemers van een publieksprijs gebogen, maar dat initiatief is in schoonheid gestorven. Iedereen die de afgelopen drie maanden actief heeft deelgenomen weet wie bij een dergelijke populariteitspoll een grote kans gemaakt zouden hebben. Wat mij betreft zou een (de?) terechte winnaar Laika’s MedLibBlog zijn geweest. Een blog dat het verdient voortgezet te worden, wellicht als een gezamenlijke activiteit van die actieve groep clinical librarians uit de Medische Bibliotheek. Jacqueline, deze beker is voor jou!

Reacties»

1. laikaspoetnik - mei 15, 2008

Thanks Bert. voor deze beker!!!

De eerlijkheid gebiedt mij natuurlijk te zeggen dat het er bij Spoetnik niet om ging wie het mooiste/beste/meest gelezen/meest productieve/langstlevende blog had, en dat blogs meer een middel (schrijf iets op je blog over:…) dan een doel waren. Maar het bloggen zelf vond ik (en jij waarschijnlijk ook) toch het leukst. Zo leuk, dat ik de laatste weken meer over vakinhoudelijke dingen schrijf dan dat ik de opdrachten doe. Ik loop dan ook dermate achter op de cursus dat ik mogelijk niet eens mag meeloten a.s. 23 mei (!). Ha. Maar daarom ben ik des te blijer met jouw beker. Die pakt niemand mij meer af!

p.s.1. mijn dank gaan natuurlijk ook uit naar het hele spoetnikteam, maar ik zal dat ook nog apart op mijn blog doen en hopelijk nog eens live.
2. bij jouw statistieken blijf ik ver achter. Een topdag met 286 raadplegingen? Dat is voor mij een topweek!
3. Succes met je nieuwe blog. Hij staat reeds op mijn blogroll, hoor.
4. Succes met de AMC-loop! (ik dit keer maar niet, volgend jaar beter?)

2. Prestigieuze weblogprijs « Laika’s MedLibLog - mei 20, 2008

[…] Prestigieuze weblogprijs 20 05 2008 Pas begonnen met bloggen en nu al een prestigieuze prijs gewonnen. Een prachtige beker, niet eens een wisselbeker….. Zie hier: […]

3. guy brisard - februari 2, 2009

ik dan u !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Geef een reactie

