jump to navigation

Blogperikelen (26) april 15, 2008

Posted by ubabert in SPOETNIK.
Tags:
trackback

           

“Pap, pap, ik ben gehackt!” M’n zoon Luc is in alle staten, want iemand heeft z’n Hyves gekraakt en daar een aantal sexueel getinte zinnetjes en plaatjes op gezet. Wat doe je dan? In eerste instantie natuurlijk z’n wachtwoord veranderen (voldeed inderdaad niet aan de standaardeisen die het IC daaraan stelt, maar kun je ‘m dat kwalijk nemen?) en vervolgens de schade snel herstellen. Gelukkig heeft nog niemand van z’n Hyves-vrienden zich gemeld met het verzoek geschrapt te worden als ‘vriend’. Omdat hij zelf naar voetballen moet stuurt z’n zus Romy naar al z’n Hyves-vriendjes een ‘krabbel’ met wat uitleg. Op zulke momenten is het toch net een echte tweeling. Overigens, ‘krabbels’, voor de niet-ingewijden, zijn korte tekstberichtjes die je bij je vrienden kunt achterlaten. Handig, maar ook al zeer verfoeid binnen de Hyves-community.

Nog zo’n tweeling-actie: gisteren hadden ze allebei vrij omdat de leraren van hun basisschool een gezamenlijke studiedag hadden. Kan gebeuren. In het verleden leidde dat altijd tot vrij nemen of voor andere opvang zorgen; nu zijn ze wat ouder en laten we ze met een gerust hart alleen thuis. “En als jullie je vervelen maken jullie maar een Hyves voor papa, want dat is de Spoetnik-opdracht voor deze week”, had ik ’s ochtends nog gezegd voordat ik op de fiets richting UB stapte. Om elf uur ging de telefoon op m’n werk: “Pap, je hebt een Hyves hoor”, klonk het in koor door de telefoon. Ik hield even m’n hart vast, maar ze hebben zich voorbeeldig gedragen en er geen aanstootgevende filmpjes op gezet. Onkundig van mijn Spoetnik-alias “Ubabert” hadden ze als Hyves-naam “bertuva” gekozen. Toch grappig. Ik weet niet of het Spoetnik-team dit als een voldoende uitgevoerde opdracht beschouwt, maar deze keer moeten ze het er toch maar mee doen: http://bertuva.hyves.nl (maar moet je natuurlijk wel eerst zelf ook een Hyver voor zijn!).

Ik schreef al eerder, ik ben niet zo van de chat en toch ook niet van de Hyves. Laat ik het er maar op houden dat dat een generatie-probleem is.

P.S. zoals beloofd: het interne jaarverslag van de sector WIGW staat inmiddels op het intranet. Veel leesplezier!

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

