jump to navigation

Blogperikelen (25) april 13, 2008

Posted by ubabert in 1.
Tags: ,
trackback

Ik las vanmorgen in de Volkskrant van zaterdag o.m. het volgende: “Het hardlopen is in toenemende mate gefeminiseerd.”, aldus vrijetijdswetenschapper Koen Breedveld. Echte mannen zitten op een racefiets of een mountainbike (Wokkelz!). Gegeven die ontwikkeling weet ik niet of ik heel erg scoor met de mededeling dat ik, na het lezen van de Volkskrant, in de Nescioloop als 108e van de Heren recreanten eindigde op de 15 kilometer hardlopen in een tijd van 1.17.27. Gecorrigeerd voor de 50plussers, mag ik ten slotte sinds kort doen, eindigde ik op de 22e plaats (en, eerlijk is eerlijk) er eindigden 11 vrouwelijke recreanten voor mij).

Het hardloopvirus begin de UBA inmiddels een beetje in haar greep te krijgen. Want na de deelname met een UBA-team aan de Vondelparkloop in januari jl. is nu het plan geboren met een dergelijk team mee te gaan doen aan de businessloop van de Dam tot Dam-loop: 10 Engelse mijlen, ca. 16 kilometer, van de Amsterdamse naar de Zaanse Dam via de IJ-tunnel. Maar helaas, de inschrijving voor teams is al na een paar dagen gesloten wegens overaanmelding. En dat terwijl zowel de bibliothecaris als de adjunct-bibliothecaris wilden meedoen! Maar niet getreurd, er zijn nog veel meer mogelijkheden. Wat te denken van de AMC Bedrijvenloop op zaterdag 24 mei of wie voelt zich fit genoeg voor de halve (of hele!) marathon van Amsterdam op zondag 19 oktober?

Verder nog iets over Spoetnik te melden? Uiteraard. Het Google Docs-experiment (snel gezamenlijk het jaarverslag van de sector schrijven) is (bijna) gelukt. Morgenochtend bespreken we gezamenlijk het voorlopige eindprodukt en als dat naar ieders tevredenheid is plaatsen we het meteen op het intranet. Url wordt dan uiteraard meteen via dit medium doorgegeven. In een vorige Blogperikel heb ik wat minpuntjes van Google Docs naar voren gebracht, maar dat neemt niet weg dat er met goede afspraken snel iets te realiseren valt en, het is inmiddels al op veel plaatsen gezegd, er vervolgens van alle mogelijke plekken bij kunnen is zonder meer een pré.

En de wiki-opdracht? Mijn vingers jeuken inmiddels om een bijdrage aan dat handboek-in-de-maak te leveren. Maar ik heb al eerder gezegd, waarom nu allemaal weer informatie gaan herkauwen die al beschikbaar is. Kijk naar wat er nu gebeurt met de hoofdindeling. Iedereen voegt er weer een onderdeeltje aan toe, met als gevolg dat het net zo ondoorzichtig begint te worden als de UBAwiki. Ik ben niet tégen wiki’s, maar raak er wel steeds meer van overtuigd dat enige ‘moderation’ een absolute voorwaarde is voor succes. Hé, heb ik dat ook niet een van de grondleggers van Wikipedia horen zeggen?😉

Reacties»

1. laikaspoetnik - april 13, 2008

Nou als er meer mensen nodig zijn wil ik wel overwegen met de AMC loop mee te doen (hoewel de 24 ste mijn dochter haar verjaardag viert en een vriendin haar 50ste verjaardag enne enne enne) en ik zou ook wel weer eens de halve marathon van Amsterdam willen lopen. Een paar jaar geleden liep ik hem (1x) onder de 2 uur.
Maar ik moet wel zeggen dat mijn conditie op dit moment naatje is. Qua sportieve prestatie is mijn deelname dus niet aan te bevelen, qua gezelligheid natuurlijk wel.

2. Gerard - april 14, 2008

Hardlopen is inderdaad niet meer zo stoer, maar hardlopen in je mountainbikeoutfit wel
http://www.aktiefoto.nl/zoeken/scripts/resultaatGroot.asp?fotoNaam=gus08-10296&evenement=20080210-gus&methodeZoeken=startnummer
Kortom. Count me in!


Geef een reactie

