jump to navigation

Blogperikelen (20) april 2, 2008

Posted by ubabert in SPOETNIK.
Tags:
trackback

Brughagedis-George maakt gisteren melding van het feit dat hij vorige week een enquête heeft ingevuld over het gebruik van de Digitale Bibliotheek. Prima natuurlijk, maar volgens mij was het de bedoeling dat die enquête toch vooral terecht zou komen bij onze facultaire medewerkers (onderzoekers en docenten) en bij onze studenten, en niet bij obp-ers. Maar goed, er gaat wel vaker wat mis bij het uitzetten van dit soort grootscheeps opgezette meningspeilingen; deze vindt overigens plaats in het kader van het opstellen van het informatieplan voor de UBA.

George is dus duidelijk iemand die z’n stem niet verloren wil laten gaan, en daarin heeft hij wat mij betreft ook helemaal gelijk. Maar de meeste andere bibliotheekmedewerkers, althans diegenen die meedoen aan SPOETNIK, blijven toch maar mondjesmaat hún mening geven in de polls die door verschillende spoetnikkers de laatste weken op hun blog gezet zijn. Een goed voorbeeld doet natuurlijk altijd volgen.😉 Enige verzachtende omstandigheid is dat het niet eenvoudig is om al die verschillende polls bij te houden als je niet een heel fanatieke volger van alle SPOETNIK-blogs bent. We kennen natuurlijk allemaal inmiddels de echte diehards onder ons, maar die zijn duidelijk nog niet in de meerderheid.

Daarom hierbij als steuntje in de rug van al die poll-samenstellers het lijstje polls dat er volgens mij op dit moment in omloop is. Als je aanvullingen hebt, laat het me vooral weten. En als je nog niet gestemd hebt: nu doen!

  • Is bibliotheekonderwijs aan studenten zinvol? (Brughagedis, zijbalk)
  • Wie moet de zilver iPod winnen? (Brughagedis)
  • De spoetnik-cursus is nu halverwege, hoe gaat het met het bloggen? (Brughagedis)
  • Wat is jóuw persoonlijk doel met SPOETNIK? (Afvalchinees)
  • Uren/weken besteed aan SPOETNIK? (LaikaSpoetnik)
  • Dewey: ja of nee? (Swaeltsje)
  • Zijn favorieten nog nuttig? (Ubabert)

Wouts George & Laika-poll is helaas in cyberspace verdwenen, althans op zijn eigen blog. Via Google (soms toch écht handig) is-ie echter snel weer terug te vinden bij de host.

Reacties»

1. woutv - april 2, 2008

Bert, ik had buiten de Google-waard gerekend. Knap gedaan. Je kunt zelfs nog stemmen op die Cyberspace-poll – want dat is het natuurlijk qua vorm en onderwerp -maar ik ga er niet meer over rapporteren.

2. brughagedis george - april 2, 2008

Bert, ik voelde bij het invullen al een beetje nattigheid. Had ik moeten stoppen? Er stond nergens iets wat daarop wees. Dus ben ik maar doorgegaan. Ik geloof dat meer mensen bij ons die enquete hebben gekregen. Misschien kun je mij er nog uitvissen als degeen die alle hokjes over die nieuwe zoekmogelijkheid met 100 % ja had aangekruist? Niet serieus nemen hoor!?

3. Alice - april 2, 2008

Herhaalde publiciteit helpt! Meteen 3 extra stemmen op mijn enquete.

4. Blogperikelen (22) « Verbouwblog - april 7, 2008

[…] 1: ik wilde een overzicht maken van alle polls die in de afgelopen weken door spoetnikkers op hun blog zijn gezet. We hebben […]


Geef een reactie

