jump to navigation

Blogperikelen (19) maart 29, 2008

Posted by ubabert in SPOETNIK.
Tags: , ,
trackback

Meer zijbalk-perikelen vandaag. Daar speelt toch ook een belangrijk deel van de zichtbaarheid van je blogactiviteiten zich af, dus verdient-ie ook voldoende aandacht. Ik heb al eerder suggesties gevraagd voor verbetering/verandering (dank voor de reacties!) en er zijn ook nog wel wat onderdelen waarmee ik worstel. In alfabetische volgorde: 

  • avatar: ik heb wel een leuke avatar aangemaakt (althans, dat vind ik zelf) maar hij verschijnt lang niet altijd op elke plek waar ik verwacht dat hij zal verschijnen. Interne verwijzingen naar eigen blog posts worden wel netjes in het rijtje recente reacties opgenomen, maar zonder Sesamstraat-Bert. Ik doe vast nog iets vreselijk fout.
  • kalender: n.a.v. mijn eerdere oproep waren de meningen over nut/onnut wat verdeeld. Als ik bij mezelf na ga, dan moet ik constateren dat ik ‘m zelf zelden op een andere blog gebruik, terwijl ik ‘m wel soms gebruik om snel naar een pagina te springen. Aanhouden dus, maar op een minder prominente (= dus lagere) plaats.
  • poll: ik loop nog een beetje naast m’n schoenen van het introduceren van deze mogelijkheid in het SPOETNIK-programma, maar ik heb ook al een paar keer geconstateerd dat het gebruik ervan ronduit laag is. Ruim twee weken geleden plaatste ik m’n poll over nut en onnut van favorieten. Sindsdien zijn er 22 stemmen uitgebracht, 17 voor het gebruik van favorieten, 5 voor het gebruik van Google. Op een totaal van ruim 200 deelnemers aan SPOETNIK is dat een respons van net 10%. Niet echt representatief, dus er is nog hoop voor Robins stelling.😉 Als het er vandaag geen 50 zouden zijn, heb ik vorige week beloofd m’n poll weg te halen uit de zijbalk. Dat is hierbij dus gebeurd. Geïnteresseerden kunnen echter nog steeds tot 15 mei hun stem uitbrengen door naar Blogperikelen (12) te gaan. Daar is de poll nu terug te vinden.
  • tags: in andere blogs zie ik in toenemende mate daadwerkelijke tag clouds verschijnen i.p.v. de tag pilaar die mijn blog nog steeds siert. Waar heb ik de boot gemist? Welke informatie heb ik over het hoofd gezien? Ik wil ook zo’n leuke wolk in plaats van die ellenlange opsomming. Help! Zodra dit opgelost is krijgen de tags een hogere plaats in de zijbalk.
  • En ja, ik kan er toch weer niet omheen: de stats zijn vandaag door de grens van 3.000 gebroken. Verbouwblog kan zich inmiddels verheugen in een gemiddeld aantal raadplegingen van ongeveer 60 per dag. In de praktijk betekent dat overigens een variatie van slechts 3 raadplegingen op 1 maart tot maar liefst 286 op 26 maart! Mijn dank aan al mijn lezers is onuitsprekelijk groot.

        

Reacties»

1. Vacaturemelding « Verbouwblog - april 1, 2008

[…] de overvolle agenda van de huidige functionaris, het ongekende succes van Verbouwblog en – in toenemende mate – ongeruste medewerkers, zoekt de sector Wetenschappelijke […]


Geef een reactie

