jump to navigation

Blogperikelen (8) maart 6, 2008

Posted by ubabert in SPOETNIK, verbouwing.
Tags: , ,
trackback

Zoals al veel eerder beloofd & fluitje van een cent hoor: al mijn verbouwingsfoto’s op Flickr geflikkerd; er was echt geen flikker aan.

Voor niets gaat de zon op, maar Flickr wil natuurlijk wel iets aan je verdienen. Was ik druk bezig m’n foto’s in nette sets onder te brengen kreeg ik na het aanmaken van drie sets al de boodschap dat ik m’n limiet had bereikt. Voor nieuwe sets moest ik me toch echt aanmelden voor een Pro account à $ 24.95. Nu mag Spoetnik van de grote baas in werktijd, maar een declaratie hiervoor zal hij toch wel niet goedkeuren. Dus heb ik m’n sets weer aan moeten passen tot de maximale drie. Leer je natuurlijk ook meteen van.

Ik moet me overigens enigszins indekken voor de kwaliteit van de foto’s. Zoals Flickr automatisch ‘verraadt’ zijn ze gemaakt met een digitale camera van Medion, van onze prijsbewuste Duitse grootgrutter Aldi. Een flink aantal jaren geleden een prima camera met goede prestaties, maar nu toch echt rijp voor het museum. Net als dat mijn mobiel op een gegeven moment door mijn kinderen aangeduid werd met ‘die koelkast’,  geldt voor deze camera dat hij het formaat heeft van een vrieskist. Maar ik heb al eerder gemeld, mijn verjaardag zit er aan te komen en zo’n kekke, platte, 7.0 Megapixels digitale camera staat bovenaan mijn verlanglijstje. Maar verder niet gezeurd: ook op Flickr heeft Verbouwblog nu vaste grond onder de voeten.

Nog een ander voorbeeld trouwens: de UB Leiden heeft recent het onderkomen van hún Bijzondere Collecties opgeknapt (geen nieuwbouw dus, maar verbouw) en daar ook wat materiaal van op Flickr gezet.

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

