jump to navigation

Blogperikelen (6) maart 4, 2008

Posted by ubabert in SPOETNIK.
Tags: ,
trackback

Altijd prettig als je je eigen (voor-)oordelen bevestigd ziet, al kun je er zoals Bas Savenije in de laatste NVB Krant ook te ver in doorschieten: “Ik vind dat een weinig zinvolle discussie en wacht gewoon rustig tot ik gelijk krijg.” (nog niet online beschikbaar, maar dat komt binnenkort op de NVB-website wel). Waarin ben ik dan bevestigd? Nou, als je niet blogt, word je ook niet gelezen. Vorige week zijn mijn raadpleegcijfers op een dramatische wijze gekelderd, en ik kan dat niemand ook kwalijk nemen. Geen nieuwe berichten? Dan ook geen bezoek.

Gelukkig heeft gisteren het herstel zich snel ingezet en kon ik zelfs de 1000ste raadpleging (maar vast niet de 1000ste raadpleger) verwelkomen. Graag had ik die 1000ste raadpleging/-ger, geheel in de sfeer van Spoetnik, willen honoreren met een iPod, maar helaas, er stond geen naam bij. Toch ben ik er niet ontevreden over: van nul naar duizend in nog geen vier (en als je die week afwezigheid meerekent maar drie) weken; welke Spoetnikker doet me dat na? Maar goed, adel verplicht ook dus zal ik de komende weken weer proberen met grote regelmaat nieuwe berichten over de verbouwing in de UB onder jullie aandacht te brengen. En daarbij is er zeker geen gebrek aan onderwerpen (want er gebeurt genoeg), maar wel een gebrek aan tijd. Want dat zal iedere blogger ook kunnen onderschrijven: dit kost tijd en het is geen enkel probleem een paar uur per dag aan het samenstellen en schrijven van je posts te besteden. Laten we daarom een afspraak maken: jullie zorgen ervoor dat Verbouwblog op het eind van deze maand boven de 2000 raadplegingen zit, dan zorg ik ervoor dat jullie dat aantal alleen al weten te realiseren omdat hier relevante informatie te vinden is (en niet omdat jullie mij zo aardig vinden en me een leuk verjaardagscadeautje willen bezorgen; inderdaad, dat is 31 maart).

Reacties»

1. woutv - maart 6, 2008

Als jouw blog er niet was geweest, dan had een andere Spoetnikker zich de Joop Zoetemelk van de bloggers gevoeld;-). Ik gok dus voorlopig maar op jouw slipstream Bert, maar wees op je hoede (en krijg geen last van je knie)!

Een hartelijke groet van Wout

2. Bert - maart 7, 2008

Je weet, Wout, na zijn carrière als eeuwige tweede, won Joop in de zijn laatste jaren als prof eerst de Tour en vervolgens werd hij ook nog eens tot verbazing van iedereen wereldkampioen. Ik zal op m’n hoede zijn, maar voor jou en alle anderen is er dus nog hoop.
Prettig weekend! Bert

3. Pieterpad « Wout Visser’s Weblog - maart 7, 2008

[…] wat anderen erop uit, plus een hotelovernachting in Bedum. Even wat distantie en wind om de oren. Verbouwbert mocht er laatst een hele week uit, en dat heeft hem uiteindelijk geen schade gedaan, dus hoop ik […]

4. Blogperikelen (14) « Verbouwblog - maart 18, 2008

[…] Twee weken geleden schreef ik na het bereiken van de 1000ste raadpleging van Verbouwblog met het nodige optimisme: “Laten we daarom een afspraak maken: jullie zorgen ervoor dat Verbouwblog op het eind van deze maand boven de 2000 raadplegingen zit”. Ik beschouwde dat echt op dat moment als een pittige opgave. En wat blijkt nu: met nog een kleine twee weken te gaan deze maand, is vandaag de teller de 2000 al gepasseerd! Ik ben daar écht, en uiteraard aangenaam, verrast door. Blijkbaar heeft Verbouwblog inmiddels een schare trouwe lezers verzameld, die met grote regelmaat de nieuwe posts tot zich neemt. Moet ik nu meteen maar een nieuw doel stellen voor deze maand? We hebben tenslotte nog 13 dagen te gaan. Maar even niet. Laat ik alle energie en beschikbare tijd maar steken in het bloggen zelf. Ondertussen blijf ik natuurlijk met argusogen naar het tellertje kijken. Er gaat tenslotte wel degelijk een stimulans van uit. […]


Geef een reactie

